Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2017

ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ - ΟΙ ΓΑΤΕΣ ΤΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ


ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ
  • Ποια η σχέση του ανθρώπου με τα ζώα; 
  • Γνωρίζετε περιπτώσεις (από την ιστορία, τη μυθολογία, τον κινηματογράφο..) στενής σχέσης ανθρώπου - ζώου;
  • Με ποια ζώα συνδέεται περισσότερο ο άνθρωπος;
  • Με ποια όχι και γιατί;
  • Θα μπορούσαν τα ζώα να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης και δημιουργίας; http://catmuseum.by/index_gr.htm
  • http://newpost.gr/entertainment/paraksena/208014/moyseio-gia-gates
  • Γνωρίζετε τραγούδια για τα ζώα;

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ


  • Ποιο το θέμα του ποιήματος;
  • Ποιοι οι πρωταγωνιστές;
  • Πού εκτυλίσσεται η ιστορία;
  • Ποιος αφηγείται την ιστορία;
  • Ο αφηγητής είναι και ο ίδιος ναυτικός; Εντοπίστε στο κείμενο στοιχεία που το αποδεικνύουν.
  • Ποιες δυσκολίες της ζωής των ναυτικών αναφέρονται στις δύο πρώτες στροφές;
  • Τι συμβολίζει η γάτα για τους ναυτικούς;
  • Ποιες ιδιότητες της γάτας θυμίζουν γυναίκα . Εντοπίστε  σχετικά ουσιαστικά και επίθετα στις τέσσερις πρώτες στροφές.
  • Ποιο το τέλος της γάτας;
  • Να χαρακτηρίσετε τους ναυτικούς κάνοντας αναφορές στο κείμενο.
  • Εντοπίστε πέντε διαφορετικά σχήματα λόγου στο ποίημα.
  • Εξηγήστε με ένα παράδειγμα από το κείμενο την πλεκτή ομοιοκαταληξία.
  • Εντοπίστε ιδιωματικές φράσεις στο κείμενο.
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ
  • Με πληροφορίες που θα βρείτε για τον ποιητή στη σελίδα του Πανεπιστημίου:  http://users.uoa.gr/~nektar/arts/tributes/nikos_kabbadias/ φτιάξτε ένα σύντομο βίντεο για τη ζωή και το έργο του με το https://www.wevideo.com/ συμπληρώνοντας με εικόνες από το διαδίκτυο.
  • Γράψτε ένα τετράστιχο προτείνοντας μια διαφορετική λύση στο πρόβλημα, ώστε να αντικαταστήσετε την έβδομη στροφή.Ονομάστε ως εμπνευστή της ιδέας έναν ήρωα του Καββαδία και να χρησιμοποιήσετε αν είναι δυνατό  και ναυτικό λεξιλόγιο. Πολύ χρήσιμη θα μπορούσε να σας φανεί η σελίδα: http://users.uoa.gr/~nektar/arts/tributes/nikos_kabbadias/
  1. π.χ  Ὁ Νάγκελ Χάρμπορ, Νορβηγὸς πιλότος στὸ Κολόμπο
  2. καπνίζοντας ἕνα παλιὸ χωμάτινο τσιμπούκι,
  3. προτείνει σε μια γλώσσα βορινή
  4. τη γάτα να την κλείσουνε μέσα σ΄ ένα σεντούκι.
  • Κάντε κολάζ στίχων του ποιητή από την ποιητική συλλογή Μαραμπού http://users.uoa.gr/~nektar/arts/tributes/nikos_kabbadias/ και γράψτε ένα καινούριο ποίημα για τη θάλασσα.
  • Αποδώστε σε πεζό λόγο το κείμενο.
  • Σα να είστε εσείς ο ναύτης που πέταξε τη γάτα από το πλοίο, γράψτε μια σελίδα στο ημερολόγιό σας για τη μέρα που πέρασε, δίνοντας έμφαση στα συναισθήματά σας.
  • Σα να είστε εσείς ο ναύτης που πέταξε τη γάτα από το πλοίο, γράψτε ένα γράμμα στη μάνα σας για το περιστατικό και τα συναισθήματά σας.
  • Σα να είστε εσείς ο ναύτης που πέταξε τη γάτα από το πλοίο, γράψτε ένα γράμμα στη γυναίκα σας για το περιστατικό και τα συναισθήματά σας.
  • Σα να είστε εσείς ο ναύτης που πέταξε τη γάτα από το πλοίο, γράψτε ένα γράμμα σ΄ ένα φίλο σας ναυτικό  για το περιστατικό και τα συναισθήματά σας.
  • Θα μπορούσατε να στείλετε το ίδιο γράμμα σε όλους; Γιατί;Σε τι θα δίνατε έμφαση στο καθένα; Τι θα αποσιωπούσατε σε κάθε περίπτωση;
  • Θα άλλαζε κάτι αν ο ναυτικός έστελνε sms;

  • Χωριστείτε σε τέσσερις ομάδες και φτιάξτε κολάζ στο https://www.photovisi.com/ με θέματα:
  1. Άνθρωποι και θάλασσα
  2. Η ζωή των ναυτικών
  3. Επαγγέλματα της θάλασσας
  4. Τα χίλια πρόσωπα της θάλασσας